کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9289 | مشاهده و دانلود: 746844867 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/13 | اعضاء: 317535 | نظرات: 37939
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

 

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تفاوت عکس‌های RAW و JPEG

در نتیجه بسیاری از مردم با وجود توانایی دوربین‌شان، ترجیح می‌دهند برای عکاسی با فرمت RAW ، از JPEG استفاده کنند. هرچند چنین ویژگی باعث صرفه جویی در فضای ذخیره‌سازی می‌شود؛ اما باید دقت کرد که این صرفه‌جویی به‌قیمت از دست‌دادن بخش زیادی از اطلاعات موجود در عکس تمام می شود. به‌همین دلیل است که عکاسان حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از فرمت RAW استفاده کنند تا بیشترین میزان اطلاعات عکس را در اختیار داشته باشند. از آنجایی‌که نمی‌توان به‌سادگی تفاوت ظاهری بین این دو فرمت را تشخیص داد، عکاسی به نام Austin Paz سعی کرده است حجم اطلاعاتی را که در فرمت JPEG از دست می‌رود به‌طور ملموس‌تری به‌نمایش گذارد.



به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله شبکه؛  شکل یک الف: عکس‌هایی که از یک زمینه سیاه و با دو فرمت RAW (سمت چپ) و JPEG (سمت راست) گرفته شده است. این عکس‌ها در ظاهر هیچ تفاوتی ندارند.

  شکل یک ب: بعد از ویرایش، در عکسی که با فرمت JPEG گرفته شده است، می‌توان تغییرات زیادی را مشاهده کرد.

  شکل یک ج: فرمت RAW بعد از همان میزان ویرایش. این فرمت نویز یکنواخت‌تری دارد.

او با استفاده از دوربین 70D شرکت Canon از یک زمینه کاملاً سیاه عکسی گرفت. وی دوربین طوری را تنظیم کرد که عکس با هر دو فرمت JPEG و RAW ذخیره شود. زمانی‌که عکس‌های گرفته شده را با هم مقایسه می کنیم، می‌بینیم که کاملاً شبیه به هم هستند و هر دو سیاه دیده می‌شوند. ولی وقتی با استفاده از نرم‌افزار ویرایشگر، پارامترهای عکس را کمی تغییر می دهیم، تفاوت‌ها آشکار می‌شوند. همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، این دو عکسِ به ظاهر مشابه، در واقعیت تفاوت‌های زیادی با هم دارند؛ به‌طوری‌که پس از اعمال کمی تغییر در پارامترها، نویز در فرمت JPEG بسیار مشهودتر است. این دو تصویر نشان می‌دهند که اگر با فرمت JPEG عکسی بگیریم، ممکن است پس از ویرایش عکس یا پردازش‌های بعدی، سایه‌ها دچار تغییرات زیادی شوند و حتی تغییر رنگ دهند. حال آنکه عکس‌های گرفته شده با فرمت RAW، نویز یکنواخت‌تری دارند. بر این اساس او پیشنهاد می‌کند که اگر دوربین امکان گرفتن عکس‌های RAW را به شما می‌دهد، در استفاده از این فرمت تردید نکنید و اگر قصد دارید یک عکاسی حرفه‌ای انجام دهید، قید استفاده از JPEG را بزنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 30992 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1394/12/26 تعداد مشاهده: 2704
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر